Sunday, October 25, 2009

MUTALIB MD = LELAKI SIAL

YB Salleh bukan lelaki SIAL dalam blog ini. Perhatikan orang dibelakang YB Salleh, itu yang saya maksudkan sebagai SIAL tahap tinggi.


Sejak setahun yang lalu, dunia internet dicalar oleh sebuah portal BEBAS bernama http://www.sabahkini.net/ yang memberi fokus pengisian cerita cerita politik Sabah. Laman web ini memuatkan aduan, kritikan dan laman web ini sangat memberi tumpuan kepada pengisian pendapat. TAPI hanya pendapat mereka yang kamceng dengan LELAKI SIAL saja lah. Pendapat politik yang merupakan pendapat peribadi dan tidak mempunyai nilai berita. Tidak ramai penulis didalam web ini yang mempunyai kredibiliti dalam membuat penilaian. Penilaian yang dibuat hanya bersandarkan kemungkinan dan kebarangkalian. Adakah kebarangkalian mampu membina negeri Sabah yang maju? Kebarangkalian yang ditulis oleh penulis penulis tetap didalam web http://Sabahkini.net hanya membawa kepada satu implikasi pemikiran masyarakat Sabah, iaitu BURUK SANGKA.


Masyarakat dididik oleh laman web ini untuk berburuk sangka dalam segala segi. Apa pun yang diperjuangkan oleh ahli politik kerajaan, semua tindak tanduk mereka adalah BURUK dimata laman web ini. Demikian juga apa pun yang dilakukan oleh ahli politik pembangkang, semuanya hanya ingin menunjukkan yang mereka benar.


Antara keduanya ada keperluan dalam politik negeri Sabah, tetapi laman web Sabahkini.net tidak memberi kebaikan kepada masyarakat Sabah kecuali mendidik mereka agar celik Politik BUSUK.


Adakah dengan mengetahui selok belok politik dan berburuk sangka dengan rakan politik lain, menjadikan kita hebat politik?


Inilah yang harus diteliti oleh masyarakat. Pemilik laman web tersebut membina ruang kekacauan agar pertelingkahan berlaku sesama sendiri dan menjadikan masyarakat terus berpecah belah. Siapa pemilik laman web tersebut?


Pemilik laman web tersebut adalah lelaki SIAL yang sering gagal dalam perniagaan dan beliau mengakui dia adalah keturunan nabi hanya kerana dia adalah anak cucu adam. Beliau adalah pemilik ALAF JASA yang diketahui umum syarikat bertapak di Lahad Datu dikatakan mengambil wang orang ramai untuk memproses Pasport pekerja asing tetapi sebenarnya passport itu langsung tidak diuruskan. Dan ini hanya khabar angin. Namun, kalau disebut sahaja mutalibmd di lahad datu, ini lah cerita yang diketahui orang.

Mutalibmd yang SIAL ini bukan sahaja tidak menguruskan passport yang dijanjikan, beliau juga menjalankan perniagaan restoran yang menggunakan resepi Kepala IKAN. Namun, kurang 2 bulan, perniagaannya LINGKUP. Entah kenapa mungkin keSIALannya yang mengaku keturunan nabi ini menjadikan dia sangat SIAL dalam semua sentuhannya.


Apa lagi yang SIAL?



Persatuan Blogger Sabah yang saya sertai juga tidak ada tujuan apa apa kecuali mau membina profil MUTALIBMD kononnya Presiden persatuan dan Persatuan ini menyokong segala tindak tanduknya dalam mencapai matlamatnya iaitu CARI MAKAN. Menyesal masuk Persatuan Blogger Sabah! Sekarang nda boleh remove nama dalam senarai Persatuan Blogger Sabah dan http://www.sabahkini.net! Memang SIAL!!!


Sial! Sial! Sial!


Apa lagi yang SIAL?


MutalibMD merupakan orang yang bertanggungjawab dengan imej buruk yang dipaparkan kepada media tentang YB Yusuf Jamblee.


Sebab itu lah mantan YB ADUN LAHAD DATU Yusuf Jamblee pukul kepala dia bila terjumpa di Lahad Datu. Ko rasa laaaaa…


MutalibMD sering menggunakan kemahiran beliau menulis dan menulis tentang orang lain. Beliau bukan sahaja mampu memburuk burukan YB. ISTERI Mantan Ahli Parlimen Silam iaitu Samsu Baharum juga diburukkan sebagai perempuan simpanan ADUN LAHAD DATU kini iaitu YB Datu Nasrun. Apa yang cuba dilakukan oleh lelaki SIAL ini?




Siapa yang tidak kenal dengan Maizatul Akmam anak mufti Sabah. Mufti Sabah diseret dalam penulisannya sebagai mempunyai anak yang tidak sesuai dengan kebaikan Mufti Sabah. Apa tujuan penulisan ini?


Satu sahaja, MEMBURUKKAN MAIZATUL.


Terkini, dia merupakan orang yang bertanggungjawab dengan laman web http://1SILAM.blogspot.com yang kononnya dikendalikan oleh YB Salleh Kalbi.


Kalau kamu tidak percaya, tanyakan saja kepada YB Salleh, apa email dan password yang digunakan untukmengendalikan laman blog http://1Silam.blogspot.com?


YB Salleh Kalbi akan tukar topik cerita. Hanya kerana dia YB, anda tidak akan berani mengatakan “Kenapa YB TIDAK JAWAB SOALAN SAYA?”


YB Salleh Kalbi sudah terperangkap dengan lelaki SIAL yang mengendalikan blog beliau yang memburukkan ADUN dalam partinya sendiri. Sehingga dia kelihatan buruk didalam partinya malah tidak bernilai menjadi pembangkang kerana berani menikam rakan sendiri.



http://1Silam.blogspot.com bukan penulisan YB SALLEH KALBI. YB SALLEH tidak mampu menafikan kerana takut diburukkan oleh MutalibMD dimasa akan datang, malah tidak mampu mengiyakan kerana Ketua Menteri Sabah Hj Musa Aman sudah memberi tumpuan kepada keburukan penulisan di blog itu.


Naaaa YB Salleh, ko belajar bah dulu main blog. Baru kau tulis blog. DUIT ndak mampu beli orang bah.


Yang pastinya sekarang, YB Salleh Kalbi sudah tiada tempat dalam politik sabah dimasa akan datang. Free free mati katak oleh Lelaki SIAL. Belum perang sudah mati. Malang nasib YB Salleh. Naa… Ko rasa laaa…


Inilah penangan lelaki SIAL yang boleh lah digelar sebagai X-MEN SIAL. Semua yang disentuh pasti akan membawa sial kepada anda. Tahukah anda? Persatuan Blogger Sabah juga digunakan untuk tujuan dia menunjukkan yang dia mempunyai sokongan dan ramai orang berada di belakangnya.




Halik Zaman yang dulu di zaman mudanya menjual surat khabar sehingga dipanggil Pakistan surat khabar menyangka dia pakar politik? Rupanya dia pun kena main politik. Halik Zaman sendiri tidak tahu mengendalikan blog dan hanya tahu menulis didalam WORD dan hantar kepada lelaki SIAL yang akan memanipulasikan semua penulisan pada masa akan datang untuk kepentingan diri SIALnya.


Kepada restoran mamak, gerai, cyber café dan peniaga peniaga yang tidak mahu SIAL masuk dalam hidup mereka, Lelaki ini boleh membawa sial kepada perniagaan anda kalau dia duduk di kedai anda.


Apa lagi yang SIAL?



Si SIAL ini sekarang sedang berteduh dibawah NAIB PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT SABAH, Dr Jeffrey Kitingan. Dan bisik bisik ada bercakap, yang http://www.sabahkini.net/ di biaya oleh Dr Jeffrey. Sebab itu ada artikel jek Jeffrey dengan tajuk

JEFFREY KITINGAN LAYAK PIMPIN PKR SABAH


Angan angan Jeffrey akan hanya jadi angan angan kerana dia belum sedar keSIALan sedang mengalir dalam darah dan diri nya. Oksigen yang disedutnya juga mula menYIAL kerana kehadiran lelaki SIAL di dlm kariernya.


Sekiranya http://www.sabahkini .net yang membawa kekacauan dalam pemikiran masyarakat dibiayai oleh Jeffrey Kitingan? Layakkah lelaki ini memimpin Negeri Sabah dimasa akan datang?


Mimpi lagi si Jeffrey, sampai ke TUA lah kau di Orchid Villa tu. Bagus kau atur kau punya pengarah film yang tiada budi bahasa yang sombong nda kena tempat tu. Berlagak macam TOP saja. Nda lama SIAL juga tu pengarah pindik tagap.


Naaaaa…. Kita berbalik kepada SI LELAKI SIAL tu,


Kamu Nampak kan? Dia juga yang atur laman web Ahli Parlimen SILAM dari BN, dia juga mengantam kerajaan di belakang Pembangkang di Sabah ni. Ini lagi SIAL.


Pembangkang dan Kerajaan di Sabah buta-buta berada dibelakang LELAKI SIAL yang hanya ada satu motto iaitu CARI MAKAN.


Naaa… Kepada mereka yang kenal LELAKI SIAL ini, kasitau orang lain ini blog. YB YB BODOH yang ada di SABAH ni, kalau mau selamat.


Ingat nama dan muka lelaki SIAL ni.






OKU bai ti,
Mau Buang Sial.

3 comments:

  1. TT,

    mohon linknya ya, untuk disangkut ke sini > http://bit.ly/gucY4E

    ReplyDelete
  2. kalau saya baca entri saudara, antara mutalib dan penulis blog ni lebih kurang sial. penulis blog ini dan mutalib sangat sialan sial mensial tersial di muka bumi sabah.

    ReplyDelete
  3. pilak dan kudis bangsa paling sial di sabah

    ReplyDelete